Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01 20:11 - Особености на експлоатацията на дизеловия двигател през зимата
Автор: servo Категория: Технологии   
Прочетен: 279 Коментари: 0 Гласове:
0



 Зимната експлоатация на автомобилите с дизелови двигатели за много хора се превръща в истинско изпитание. Проблемът не е в техническите характеристики на дизеловия двигател, а в това, че дизеловото гориво има свойството да замръзва. С други думи, поради кристализирането на парафина, съдържащ се в горивото, то става мътно и с намаляване на температурата на околната среда става желе-подобно. Именно кристалите на парафина образуват буци и постепенно "запушват" порите на горивния филтър, възпрепятства се влизането на горивото в цилиндрите, като по този начин парализира работата на двигателя.
Дори и напълно годен за експлоатация двигател, който е снабден с добро моторно масло с нискотемпературен вискозитет, нов стартер и нов акумулатор, висококачествени подгревни свещи не могат да гарантират сигурно стартиране на двигателя, ако не се използва зимно дизелово гориво в резервоара на превозното средство. 

В днешно време има няколко начина да се предпази горивната система на дизеловия автомобил от замръзване. 

Можете, разбира се да си напълнете гориво на бензиностанции на проверени известни марки, но това не винаги е гаранция за постоянно качество на дизеловото гориво. 

Най-добре е да си извършите личен експеримент като налеете дизел в прозрачна бутилка и оцените реакцията му при ниски температури. Ако помътнее и се сгъсти горивото, не се препоръчва да зареждате в тази бензиностанция. 

Като опция съществува и известния "остарял" начин: лятно гориво, разредено с бензин или керосин. Но тук трябва да направим важна отметка! Керосина и бензина не могат да осигурят смазващите свойства на дизеловото гориво, при което след 2000-4000 км пробег може да имате проблем с горивната помпа.
А това не е изобщо евтино. В допълнение има силно износване на горивните инсталации, снижава икономичността на гориво и ресурса на дизела, увеличава се забавянето на възпламеняването на горивото.  При ниски температури, увеличаването на закъснението на запалване на горивото може да допринесе за ерозията и  увреждане на буталата на двигателя.

Най-сигурният начин е добавяне на зимна добавка за дизел при всяко зареждане с гориво. Добавката се добавя директно към резервоара преди зареждане с гориво. Една от най-утвърдената и наложила се присадка е Зимна добавка за дизел WURTH. В зависимост от опаковката се разрежда от 1:500 до 1:1000. Тя оказва положително влияние върху цялата система на дизелово гориво и удължава живота на горивната помпа. И най-важното - не променя свойствата на дизеловото гориво за разлика от керосина! Зимната добавка за дизел предпазва дизеловата система от замръзване.

Изборът е Ваш!




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: servo
Категория: Технологии
Прочетен: 1443
Постинги: 4
Коментари: 0
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Август, 2017  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031